Het gaat hier om een Ford mondeo MK III 2.2 uit 2006.
Ik reed pas geleden heen naar gent geen probleem,
op terug weg was het even wat anders alles op het dashboard ging plots branden
en de auto hield ook in....ik aan de kant even gewacht en opnieuw gestart, verder geen problemen meer gehad.
Nu na een tijdje van zo'n 5 weken geen problemen, wil ik op een morgen de auto pakken geen kick meer.
Dan de dynamo maar meten en laden niet bij, gek wat het acculampje ging niet branden op het dashboard.
Dus maar een nieuwe dynamo gemonteerd en gelijk maar een grootonderhoud er bij was toch bezig.
Ik start hem na zo'n 30 sec gaat het acculampje branden dus ik naar de accu en meet 12 volt in plaats 14 volt dus laden weer niet bij.
Daar op de kabelboomstekker van de moter los gemaakt en open gemaakt en onderzocht geen defecten en nog goed in het vet, en niks van vocht of defecten te bespeuren...
- Nieuwe alternator 2de al op een week tijd, dacht dat deze misschien defect was....
- Nieuwe accu gestoken 70amp 640 start.
- Alle massa's na gekeken geen defecten
- Alle plussen na gekeken geen defecten
- Connector alternator pen (1) 12.35 volt pen (2) 1.78 volt pen (3) 9.35 volt ?
- Zekering van de plus naar de alternater 7.5 amp is heel krijgt gewoon 12 volt aangestuurd.
- Deze dynamo zat er in : Dynamo / Dynamo ERA 210241 124 amp connector aansluiting FR-S-A
- Deze dynamo zit nu in: RIDEX 4G1049 Dynamo / Dynamo 124 amp connector aansluiting FR-S-A
Nu nog even uitgelezen (Delphi software) heb ik 2 foutcode's P0622 (wisselstroomdynamo veldregeling, defect in circuit)
en de P1632 Storingen in de slimme dynamo Sensor/circuitstoring.
Heeft iemand een idee van een oplossing voor mij probleem waar dat kan zitten , kabelbreuk misschien...maar waar ik heb gewoon de waarde aan voltage op de connector van de alternator of kan het zijn dat die niet kloppen....kan er ergens anders nog iets verborgen zitten ?